Thursday 23 January 2014

Kesibukkan

Mungkin inilah tajuk entry aku..sebab sudah lama tiada kesempatan utk meluangkan masa utk blog aku yg tidak seberapa nie..Tahun baru..bulan baru..minggu baru maka hari-hari pun berlalu..hiehiehie!Sejak memasuki tahun baru nie,kesibukkan aku semakin bertambah dengan hal-hal di pejabat dan balik pejabat uruskan rumah tangga lagi..huh memang penat weh!Hanya wanita yang bekerjaya sahaja memahami situasi nie kalau hendak dibandingkan dgn suri rumah sepenuh masa..Ragam dipejabat stress dgn tekanan kerja yang meningkat dan dirumah pula stress melayan karenah anak dan suami.Pagi-pagi lagi sudah bangun utk keluar mencari rezeki bersama suami,sebelum masuk pejabat kena hantar anak dulu ke rumah pengasuh,selepas hantar anak baru boleh masuk pejabat,Habis kerja kena pergi ambik anak dahulu baru boleh balik rumah,Smapai dirumah terus tukar pakaian dan terus ke dapur utk menyediakan makan malam,sementara suami menguruskan anak utk mandi,selesai memasak dan makan semua kena selesaikan kerja2 rumah yang lain pula seperti membasuh,mengemas dapur dan macam2 lagi kerja rumah yg lain selesai semua itu baru boleh berehat..huh Hebatkan wanita,semua kerja boleh dilakukan dalam sehari..Lumrah hidup hendak buat macam mana..Kenalah terima dgn hati yang terbuka serta sabar..Tetapi dalam kesibukkan kita jangan lupa pula pada yg maha Esa juga ya kerana semua yang perjalanan kita diatur olehNya..Tidak perlulah untuk kita merungut serta berasa tidak berpuas hati dgn setiap peraturan yg telah ditetapkan,sentiasa bersyukur serta redha menerima segala-galanya...Tetapi dalam kesibukkan aku bulan nie sempat jugalah aku lari dari kesibukan kota dgn pulang ke kampung halaman selama seminggu utk melepaskan stress serta rindu pada keluarga tercintaku...So uols..tataplah wajah tuan belog sebagai penutup entry nie ya..

Arios!

Bersama adik-adikku..julia dan umi syahirah

Bersama anak saudara kesayangan Nur Rania Izzara dan juga adik aku..umi syahirah

Gegirl temban

Adik beradik aku..

My best accomodations recommend air bnb!

Sign up for Airbnb and get RM120 off your first adventure. Here’s my invitation link: https://abnb.me/e/iY3rgUQrmR