Sunday 21 September 2014

Jom makan:Saba Restaurant,Jelatek

Assalamualaikum semua..tengah buat ape tu..maklumlah hari nie kan cuti..esok sudah start kerja balik kan..so mesti ada yang mengambil masa untuk berehat serta beriadah bersama orang-orang tersayangkan..Aku pun sama baru balik dari taman permainan teman Qisya bermain di taman tadi nasib baik cuaca mendung je tidaklah panas sangat..hari nie Qisya heret aku pergi ke taman permainan awal-awal lagi..dia cakap kalau petang selalu hujan..boleh pulak gitu..layan jelah nak oii!Tetapi ramai jugak aku lihat family lain bawak anak-anak dorang main waktu pagi tadi..mungkin dorang takut hujan jugak kot..yelah kalau hujan mesti anak-anak moody je sebab tak dapat bermain kat taman permainan sebebas-bebasnya..kena terperuk kat rumah aje mesti bosan giler..nak-nak anak aku..mulalah mogok taknak makan nanti..tensii aku..!

Okay bercerita pasal makan nie..semalamkan hujan so aku ingat nak order delivery pizza hut je hantar rumah..damm open booking tengok pick up saje delivery tak dapat sebab hujan..so check dominos pizza pulak..damm untuk kali kedua pulak sebab kena tunggu sejam untuk delivery reason sebab hujan jugak..so nak buat macam manakan..so berdiscusslah aku dengan hubby tersayang aku sama ada nak gi pick je kat pizza hut or wait for the dominos pizza delivery..memang taklah dia tunggu sebab dia tengah lapar giler baru balik kerja..oppss sorry lupa nak kasi tahu yang aku tak masak sebab hari nie terlupa nak singgah pasar semalam..bagus sangatkan..pastu malas nak keluar dah sebab hubby aku kena pergi kerja..makan apa yang ada dulu kat dapur tu..Okay lepas disscuss nak makan apa,hubby aku cadang nak makan nasi arab..dia ajak pergi makan kat Saba restaurant dekat Jelatek.Okay fine bersiap sekarang..dahlah hujan..layan jelah kalau tak nanti muncung je bibir tu..

Okay uolls semua..aku pilih Saba restaurant nie sebab dari dulu lagi kami sekeluarga selalu makan disini selepas diperkenalkan oleh teman hubby aku tentang restaurant nie..makanannya sememangnya sedap..suasana didalam restaurant yang sungguh selesai dan layanan pekerja didalam restaurant ini sungguh baik dan Saba restaurant ini mempunyai satu lagi cawangan di Cyberjaya.Restaurant nie menghidangkan makanan-makanan dari negara arab seperti nasi arab yang ada pelbagai jenis nasi dari lauk kambing,daging dan ayam selain itu turut menghidangkan makanan seperti kebab dan hidangan timur tengah yang lain lagi..Harga makanan disini sangat berpatutan  dan portion untuk setiap makanan pun sangat banyak sehingga order untuk satu pinggan boleh makan untuk dua orang...

Aku memilih untuk makan mandy ayam,hubby pulak ambik peberet selalunya hannith lamb dan Qisya makan kebab ayam..makanan dihidang tidak lama selepas tu..takdelah lama sangat menunggu..tetapi macam biasalah kat sini makin lama makin ramai pulak yang datang..mungkin sebab hari nie hari minggu dan malas nak masak macam aku so bawak je family makan kat sini..huhuhu..nasib baik kami datang awal..so tak perlu menunggu sebab semua tempat sudah penuh..Okaylah nanti kalau korang semua ada kelapangan bolehlah datang sendiri makan disini ya..Bawak family sekali mesti meriah uolss..okay tata titu...

huh kenyang sangat uollss..Sedapkannnn...huhuu

6 comments:

Unknown said...

bestnyer.... lama x pegi saba...

Anonymous said...

hebat ko hebattttttttttttt ko jemah.....

akudantapakkakiku said...

bilelah boleh gathering skali pi sane dgn korang semua yek..
selalu missed je nk join korang..

akudantapakkakiku said...

nie mesti ko misah..xde dh org yang slalu
hint name aku mcm tu selain ko..

Jari Manis said...

Sis Jm pun pernah mkn si saba' restaurant ni mmg sedap lah

akudantapakkakiku said...

Betol tu JM..
Kalau tekak teringin nk mkn nasi arab mmg xde tmpt lain dh ktorg redah..
Saba Restaurant mmg da bestlah forever gituuu..

My best accomodations recommend air bnb!

Sign up for Airbnb and get RM120 off your first adventure. Here’s my invitation link: https://abnb.me/e/iY3rgUQrmR