Friday 26 September 2014

Kusut

Assalamualaikum semua..Salam jumaat buat semua kawan-kawan..dah lama aku tak merepek kat blog nie..busy uolss..kadang-kadang bosan jugak asyik buat benda sama je setiap hari..tetapi nak buat macam mana kalau tak kerja siapa nak tolong aku bayarkan semua bil kredit kad dan juga PTPTN aku???..tak adillah kalau nak mintak kat laki aku pulak tolong bayarkan semua...so bekerjalah aku untuk bayar hutang aku sendiri..huhuhu...entry kali ini aku letak title KUSUT nie sebab menggambarkan diri aku sekarang nie berada dalam keadaan kekusutan..bukan badan ku yang kusut yer..jemah wangi je sentiasa ya..tetapi jiwa serta kepala aku yang tengah kusut sekarang nie..

Untuk pengetahuan korang semua sekarang nie aku masih bekerja bawah kontrak dan belum lagi status tetap..dan kontrak aku akan berakhir penghujung bulan depan...itulah yang merunsingkan kepala otak aku sekarang nie..sampaikan nak makan,mandi tidur semua duk terpikir pasal hal nie..bukan aku malas nak cari kerja lain dah tetapi sebab aku sayang serta aku suka kerja aku sekarang nie so aku berharap sangat agar boss aku dapat memberikan aku peluang untuk terus bekerja disini..tak dapat aku bayangkan kalau aku tukar kerja lain..tetapi nak buat macam mana kalau semua itu akan berlaku kerana semua itu bukan kehendak aku atau bos aku..semua sudah ketentuan ILAHI dan kita yang beriman kepadaNya haruslah menerima takdir yan telah ditentukan sejak azali lagi..dan aku percaya pada rezeki yang dikurniakan olehNya untuk aku adalah yang sudah terbaik..

Cuma aku sedih kerana sekiranya perkara tersebut betul-betul terjadi aku terpaksa berpisah dengan BFF aku disini YEK2,MISAH,ETON & JUGA DUL..pada siapa lagi tempat untuk aku berkogsi segala kegembiraan dan kesedihan diriku ini..ewah-ewah jemah dah emo pulak dah..siapa lagi hendak ku buli setiap hari..tetapi ingatlah wahai teman BFF aku disini..aku sentiasa bersama dengan korang semua walau dimana aku berada nanti..ingatlah aku dalam mimpi ngeri korang...kihkihkih..Okaylah itu je repekan aku untuk hari nie..sekian...

Arious!

8 comments:

Jari Manis said...

Selagi berststus kontrak mmg risau ramai gak graduan d tempat keje ni keje sambilan anytime akan d berhentikan kesian dorang kasihan jgk pada shima. Doakan yg terbaik ye jgn kusut2 kepala nanti mood hilang :-)

Unknown said...

sabar la mami... ai pon sedih nk tinggal mami.. nati x dok geng laa.. Insyaallah ader rezeki... Amin..

akudantapakkakiku said...

Betol tu JM,shima harap berita baik dari boss jelah skrg nie..
So far mood kerja tu masih ada lagilah..huhuhu

akudantapakkakiku said...

Amin..
Tgh bersabarlah yek skrg nie..
kalau tak dah lama jemah angkat kaki uols..huhuhu

Unknown said...

susah nak cari kerja sekarang ni kan kak. alahai, sy pon tgh berhutang ptptn jugak ni. sama2 sabar lah kita :)

Unknown said...

jgn la gitu u olsss.... nati ai takot ai pon angkat kaki jugak.... huhu...

akudantapakkakiku said...

Betul tu dik..bukan senang nak mencari kerja baru sekarang..
Sabar je kunci kekuatan sekarang nie..

akudantapakkakiku said...

yek..jgn ler mcm tu..
kalau ada rezeki tak ke mana pun..

My best accomodations recommend air bnb!

Sign up for Airbnb and get RM120 off your first adventure. Here’s my invitation link: https://abnb.me/e/iY3rgUQrmR