Wednesday 29 October 2014

Orang baru..

Assalamualaikum semua..perkongsian hari nie adalah tentang "orang baru" korang mesti tahukan maksud orang baru nie kan,kalau tak tahu meh sini nak cerita sedikit orang baru nie ialah orang yang baru masuk dalam ahli keluarga ataupun dalam komuniti kita..tetapi orang baru yang aku maksudkan nie adalah orang baru dalam ahli keluarga aku..Oppss bukan i preggy okay..Insyaallah maybe next time but today i want story uolls...dah teromputih ler pulak..orang baru yang aku maksudkan adalah cucu saudara aku..eeihh gedik sangat belum masuk umur 30 lagi jemah dah jadi nenek??..mamaji??.popo??..opah?? or sebagainyalah gelaran untuk kategori nie..cucu saudara nie yang ke-4 dah..ko mampu??baby nie baru lahir hujung bulan lepas tetapi aku baru ada masa nak pergi melawat..see kejis sangat!!sorilah cu mamji too busy cyg..so last weekend kebetulan kakak aku ada datang sini so aku ajak kakak aku pergi Setia Alam rumah anak sepupu aku nie..kebetulan sepupu aku pun ada jugak kat sini dah sebulan sebab tolong jaga anaknya yang sedang berpantang..umur cousin aku pun dah 40 lebih so memang patot ada cucu dah sebab anak dia kahwin awal lepas abis study dulu..huhuhu nielah lumrah berkeluarga besar macam aku..korang semua ada??bestkan berkeluarga besar macam nie tapi tak best time raya aje..rabak poket nak sedia duit raya kat budak-budak nie semua..rm1 tak dipandangnya..

So cucu yang ke 4 nie baby boy dan namanya Mohd Iqmal Izz tah betul ke tak aku eja namanya..berat dah naik 3 kilo lebih dah masa baru keluar dulu hanya 2.8 kg..lebih kurang berat Qisya lahir dulu..masa aku pergi tu baby nie asyik tidur je dan bangun pun time nak menyusu aje..tapi masalah kalau datang dengan kakak aku,asyik dia aje nak dukung baby tu..tulah kesian jugak kat kakak aku,kalau tak bulan 12 nie mesti aku dah dapat anak sedara baru..nak buat macam mane semua kuasaNya kakak aku keguguran..bagilah dia peluang pegang baby tu puas-puas..aku harap murah lah rezeki kakak aku nak menimang anak sendiri nanti..amin..so lama jugaklah aku lepak rumah anak sepupu aku nie..yelah bukan selalu datang pun busy uolss..lagipun dia duduk klang  aku pulak duduk kl..jauh nak menapak tu..tipu sangat padahal tiap-tiap minggu turun shah alam pi makan nasi kak jah dekat TTDI Jaya tu..kihkihkih..okaylah meh lah korang tatap gambar cucu aku yang ke 4 nie..dan kat bawah tu gambar anak aku buat muka sebab mak dia bagi makan cucur bawang aje..okay semoga bersua kembali dilain entry ya..


Nyenyak dia tidur walaupun suasana dalam rumah bising dengan abg,kakak dan juga suara Qisya duuk bermain

Budak cerewet time makan


tata

No comments:

My best accomodations recommend air bnb!

Sign up for Airbnb and get RM120 off your first adventure. Here’s my invitation link: https://abnb.me/e/iY3rgUQrmR