Saturday 3 January 2015

Berlumpur bersama ATV Ride & Adventure Park

Assalamualaikum semua..aku tanya apa khabar? Aku tanya apa khabar?..tibe-tibe gedik nak menyanyi pulakkk tapi best jugak layan lagu Joe Flizzow featuring sonaone nie..Okaylah gedik dah hilang sekarang aku nak ceritakan pengalaman aku bermain motor lasak roda empat ataupun lebih dikenali ATV baru-baru nie..bagi yang tidak mengenali jemah lebih dekat mesti cakap boleh ke jemah main benda alah nie??laki ko bagi ke main ATV tu??abis kenape tak ajak laki ko sekali main benda tu??kenapa tak ajak anak ko sekali join??...korang rase ape aku jawab??soalan menyampah..persetankan saja semua soalan bodoh tu semua..sebab bagi yang sudah mengenali jemah lebih lama sudah tahu yang jemah memang suka aktiviti lasak dan laki aku sudah cukup masak dengan perangai aku yang suka buat aktiviti macam nie..dan dia memang support dari belakang sebab apa yang dia suka buat aku takkan halang kecuali kahwin satu lagi memang siap aku buka langkah silat gayunglah nanti!!So bila aku dengan aktiviti aku, laki aku akan take care anak aku dan sama juga bila dia melakukan aktiviti dia..aku yang akan ambik alih tugas take care our daughter!So memang inilah rutin ktorg bagi yang tidak mengetahui just shut up your mouth before ask me stupid questions..hambik tercakap omputih pulak..over uolls terluah perasaan pulak sebenar nak ceritakan hal pi main ATV tp terover feeling cerita before the actual day pulak..korang layan jelah..huhuhu

Okay sekarang aku sambung balik cerita pi main ATV nie pulak..ideanya datang dari teman opis aku cik fatin atirah nie haah ajak aku main benda alah nie..katanya nak uji staminalah konon sebab di sekarang tengah aktif bersenam dan bersukan..dengan aku sekali terjebak dia heret..sebenarnya aku sudah pernah bermain ATV nie dulu sekali tapi trek dekat pantailah tapi main sekejap aje dalam 30 minit..tapi yang dia heret aku main nie trek dalam hutan hambik ko dengan lumpur yang memang power berselutnya jemah redha ajelah..But sebelum tu lupa nak kasi tahu lokasi ATV yang ktorg main nie dekat Kg.Kemensah belakang Zoo negara..Sebelum pergi itu korang kena booking dulu..dan kena bayar deposit juga ya..ktorg ambik trek RM150 dengan masa 2 jam setengah..laluan ke air terjun Sofia Jane..memang naik bukit turun bukit masuk palung keluar palung..Disini ada jugak trek RM200 dan juga RM100..harga berbeza kerana laluan mengikut trek..lagi mahal lagi adventure lah korang nanti..Atv ride and adventure park nie sebenarnya telah lama beroperasi dan telah menerima ramai tetamu dari dalam dan juga luar negara utk beraksi disini..jangan terkejut uollss ade jugak kerabat dan juga retis-retis dari malaywood dan juga holloywood datang hokay!Sebelum bermain korang akan diberikan taklimat serta panduan mengendalikan Atv nie..supaya korang mahir menggunakannya dulu..korang akan disuruh test dulu keliling markas Atv nie dulu sebelum dibawak masuk ke dalam trek sebenar..so masa tu dorang akan tengoklah keupayaan korang untuk mengendalikan motor atv nie..semua tenaga pengajar nie berpengalaman dan semasa ditrek akan ada seorang dari meraka yang akan membantu sepanjang perjalanan di trek itu nanti..

Aku pergi ke sana bersama 5 orang teman opis serta 4 orang cousin si fatin nie..so janji jam 12 sudah nak kena ada disana..tut tut tut jam 1 ktorg sampai memang sengal janji malay okay..nasib baik sesat boleh buat alasan..padahal tak sesat pun si rudy yang lambat sebab terover sleep pulak..hangin aje aku..nasib baik sampai sane dorang okay tak marah or cancel booking kitorang..sebab kena waiting turn team yang dah berlepas belum tamat lagi..so sempat jugaklah duk selfie welfie bagai..Di Atv ride and adventure park nie ade menyediakan kemudahan bilik mandi, tempat bersolat, meja dan kerusi makan, kolam renang dan kemudahan tandas yang bersih utk tetamu mereka semua..so selesa sepanjang berada disini..Disini ade jugak tempat menjual air tapi agak mahal sedikitlh chargesnye sebab dalam hutankan..Bagi yang tak bawak kasut boleh pinjam kasut getah yang disediakan sebab utk bawak atv tu korang kena pakai kasut dan aku nak nasihatkan jangan pakai kasut putih or pakaian yang cerah-cerah sebab nanti korang akan bermain lumpur..so paham-pahamlah kalau dah bermain lumpur ye..huhuhuhu..Okaylah jom layan sedikit foto-foto kenangan aku ditrek atv kg.kemensah nie..Untuk tempahan sila tekan disini

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


No comments:

My best accomodations recommend air bnb!

Sign up for Airbnb and get RM120 off your first adventure. Here’s my invitation link: https://abnb.me/e/iY3rgUQrmR