Saturday 31 January 2015

Bersantai di Sutra Beach Resort

Assalamualaikum semua..lama sudah aku tidak meluangkan masa untuk update entry baru oleh kerana masa yang tidak mengizinkan..so sempena aku tengah bercuti panjang nie marilah kita update entry baru pulak..cerita terakhir utk bulan januari dimulakan dengan kisah percutian pendek aku bersama family di Sutra beach resort Kuala Terengganu..nama pun short vocation semua booking last minute sebab plan pun last minute..nasib baik ade booking.com so sangatlah mudah untuk mencari tempat penginapan yang sesuai dengan bajet dan masa yang ada, godek-godek dapatlah bilik dengan harga rm210 satu mlm seaview, mula-mula try call direct dorang cakap fully book than aku try guna booking.com tengok still available terus aku book,Alhamdulillah..succes uollss..berjaya jugak laki bini nak feeling-feeling bercuti walaupun sekejap..yelah masing-masing dah too busy since last year till this month so my hubby aku decide nak berehat tepi pantai sehari dua..aku pilih Sutra beach resort sebab tidak jauh dari rumah aku lebih kurang dalam 30 minit drive dengan kereta..sebab kebetulan nak balik jenguk orang tua dekat kampung so terus ambik peluang pergi berehat dekat resort berhampiran..tak dapat pergi jauh pergi yang dekat sudahhh..

Sebelum sampai tu ktorg sempat singgah di stesen minyak berhampiran untuk membeli sedikit bekalan makanan, yelah uolss kedudukan resort nie pinggir bandar Kuala Terengganu dan agak jauh dari kedai-kedai runcit sebab dekat dalam resort tu hanya ada restoran dan tak ada kedai serbaneka ya..so be preparelah uollss. Tapi restoran dekat luar resort ada jugak tapi taklah banyak sangat..tapi resort nie memang bestlah bagi aku sebab too private walaupun peralatan di dalam bilik nampak old school but it'okaylah bagi aku asal ada tempat untuk tidur yang selesa sudah..disini ada banyak tempat untuk aktiviti riadah team building..kebetulan aku pergi tu ade 2 group kursus under tnb dan juga ump so memang betul fully booklah jugak tapi takde nampak too crowded okay..apa yang best kat sini adalah kedudukan bilik yang memang the best view give for ever to the guest sebab aku dapat bilik yang view yang sangat cantik iaitu mengadap ciptaan yang maha esa yang tersangat cantikkkkk..disini juga mempunyai kemudahan wifi 24 jam disemua tempat dan ada outdoor pool yang sangat-sangat awesome dengan view ke arah laut..kami semua tiba jam 4 petang sebab bertolak selepas orang balik sembahyang jumaat, aku check in dekat reception counter sekejap sahaja sebab semua sudah siap disediakan..lupa nak share aku pergi bersama family aku..saja just nak raikan mereka semua jugak bawak berehat sekali..tapi mereka tak stay overnight dekat sana just datang waktu siang tu dan balik selepas dinner..so sempatlah mereka semua berehat sambil beriadah bersama cucu-cucu sambil ambil angin pantai sekali..

Okaylah semua..jomlah bersantai sambil layan view gambar yang sempat aku snap untuk dikongsi bersama-sama korang semua..bagi sesiapa yang hendak release tension sambil berehat tu aku sangat syorkan tempat nie..sebab this place too peace and private..huhuhu

Wassalam

 




 

 

No comments:

My best accomodations recommend air bnb!

Sign up for Airbnb and get RM120 off your first adventure. Here’s my invitation link: https://abnb.me/e/iY3rgUQrmR