Monday 7 March 2016

Lost world of Tambun

Assalamualaikum semua..lama sudah rasanya tidak bersiaran dlm blog saya nie oleh kerana masa yg tidak mengizinkn..namun hari nie adalah sedikit masa yg sempat utk aku luangkan utk bersihkan sarang labah2 yg sudah nk hinggap dekat blog kesayangan aku nie..waktu nie aku tgh menziarah dan ambik masa utk menemani mak cik aku yg keuzuran dirumahnya seketika sementara anaknya melakukan kerja rumah didapur..ohh begitu skema ayat aku karangkan nie..hahaha

Okay marilah aku cerita percutian pendek aku di Lost World of Tambun bulan lepas semasa cuti Krimas..asal2 nk pergi JB tp last minutes cancel sbb atas alasan yg tidak dapat dielakkan..aku pergi sana dengan satu family kecil aku diikuti oleh mak serta adik bongsu aku..tiket masuk aku beli melalui online harga sama saje cuma tak perlu nk beratur panjang semasa sampai sana kalau dah beli tiket siap-siap cuma perlu beratur sekejap sahaja untuk tukar ambk tiket di kaunter pembelian online..Semasa aku pergi kesana kebetulan public holiday ko rasa apa yang aku rasa???dengan parking yang penuh nasib baik parking rm1 je bolehlah tapi serius ramai giler..sampai pulak dah tengah hari dgn jalan jem dari kl hingga nk sampai ipoh..jgn ikut perangai aku yg tak rancang perjalanan sgt!kalau plan asal mmg nak overnight dekat ipoh dulu sebelum pergi tu tapi hubby aku pulak ada urusan kerja yang terpaksa diuruskan dahulu so terpaksa gerak pagi ke ipoh..tapi takpelh janji sampai sudah...







Bila dah masuk dalam tu macam biasalh kena check bag sebab makanan luar tak boleh bawak masuk sama macam theme park lain kat m'sia rules still rules okay..tapi kat sini aku perati dorang macam tak too much sangat nk geledah bag orang tak macam certain theme park lain kat m'sia nie bagai nak rak check kot ada makanan luar bawak masuk padahal  theme park dorang jual makanan kat dalam tu dahlah tak cukup utk tampung guest yang ada lepas tu limited choices sgt..hakak bencii tau..kat sini berbeza sebab banyak pilihan kiosk jualan makanan yang disediakan dan harga pun not too expensive..hambik ko penangan ckp omputih sgt sekarang..hahaha ko laynlah aku dan lama tak menulis bila dh menulis balik macam nielah..dah masuk dalam terus cari jalan2 dlu tgk environment pastu baru cari tempat nak lepak kat mana..gigih uolss mak aku ajak pi duduk depan stages tu..mak oii ko dah kenapa bising kot dgn DJ duk main lagu dgn panas lg nk hajak duduk ctu bukan pantai ada angin sempoi2 pun..di kata senang sebab kat tengah2 kawasan..dekat dengan toilet dan jugak kiosk jualan makanan..layan jelah..





Anak aku dengan hubby aku dah masuk dalam air dah bila masa pi salin baju pun aku tak perasan..tapi cuaca hari tu sangat panas uolss cuba bayangkan dengan suasana kat dalam tu yang full dengan guests yang sedang enjoy berhuhahuha dengan family dan yang tersayang semua tapi sayang ruang dalam theme park nie agak terhad dan macam sardin aku rasa..nak tahu kenapa bila aku masuk toilet aka bilik persalinan tersangatlah penuh uolss beratur hingga ke luar pintu uolss..aku terpaksa share terus bilik salin baju dengan adik aku nak jimatkan masa dan bagi kesempatan utk orang lain juga yg dah lama menunggu.. kemudian aku dengan adik pun berhuhahuha jugaklah dalam air tu sampai kecut kulit tapi takdelah over sangat dan main pun attraction yang ada sebab malas nk queue panjang..mak aku tak masuk air pun biasalah orang tua nie kalau kita ajak jalan2 dapat tengak anak cucu depan mata bergembira pun dah cukup dia cakap..dia hanya nak berehat duduk bawah pokok kelapa sambil tengok orang pun dah cukup..




Okaylah moh layan beberapa gambar yang sempat aku snap semasa disana..





Sekian

No comments:

My best accomodations recommend air bnb!

Sign up for Airbnb and get RM120 off your first adventure. Here’s my invitation link: https://abnb.me/e/iY3rgUQrmR