Sunday 2 April 2017

Cepat masa berlalu..

Assalamualaikum semua..

Sudah lama agaknya aku tak mengarang kecuali last update pasal trip hong kong dengan pi macau bulan lepas..itupun sudah lama aku karang tapi baru boleh post semalam..bukan malas tetapi kekangan masa yang berpanjangan gtuu...ko raseee?? hari cuti 2 hari padan duk urus rumah je..sbb hari lain busy kat opis..tapi bile ada masa terluang ckit tu aku buat tahi mate je...penat sangat kerja sekarang lebih dari kerja buruh binaan..yelah kerja macam aku nie mane tak stress hari-hari duk dengar masalah orang je lepas tu kena selesaikan masalah orang..sebenarnya banyak letih untuk berfikir je...berfikir untuk selesaikan masalah orang supaya tidak berpanjangan..

Okaylah sekarang nie cepatnya masa berlalu..pejam celik pejam celik dan masuk bulan april kita pada tahun  nie..untuk perancangan tahun nie aku slowkan ckit aktiviti berjalan sebab  anak dah masuk sekolah rendah so susah hendak cuti kena follow cuti sekolah dia baru boleh pi berjalan-jalan..namun aku ada perancangan special gtu..tengok tuu reward utk diri sendiri kelas ko jahhh..begitulah aku terapi untuk diri sendiri..walaupun laki serta mak ayah aku selalu membebal kat aku sebab suka benor berjalan..nak buat macam mana minat utk melihat dunia luar sangat menebal dalam diri nie..huhuhu..redho jelah yeee..

Sekarang nie bila aku pi mane-mane aku senang bawak anak aku sekali supaya dia sendiri merasai pengalaman menjelajah ke tempat orang..sebab tu sekarang nk berjalan aku kena tunggu time cuti sekolah anak aku yg penting..tp kalau lawatan opis kena tinggal dia dgn ayah dialah..anak aku lebih minat ke tempat yg ada air macam pulau..dia suka swimming dan setiap kali aku ajak pi berjalan mesti dia tanya tempat tu ada kolam or laut tak..bila cakap ada terus excited melampau tp bila aku cakap takde terus peluk tubuh sambil mate ke atas..

Okaylah aku nk sambung buat kerja pulak dah lama rehat nie nk masuk kerja pulak..jika ada masa terluang aku updatelah cerite baru-baru..tapi sebelum tu aku nk ucapkan selamat menjalani kehidupan yang baik-baik untuk semua dan semoga hari-hari yg akan datang memberi sinaran kebahagiaan kpd kita semua..ingat jaga diri jaga keluarga jaga solat dan jaga agama kita..

Wassalam..

No comments:

My best accomodations recommend air bnb!

Sign up for Airbnb and get RM120 off your first adventure. Here’s my invitation link: https://abnb.me/e/iY3rgUQrmR