Thursday 23 October 2014

Balik kampung lagi...

Assalamualaikum semua..apa khabar dan sedang buat ape tu semua..jemah harap sihat-sihat dan cerialah semuanya..agak lama aku tak merepek kat entry sebab masa tidak mengizinkan gitteww..hari nie aku nak merepek panjang sikit..Alhamdullillah sekarang perasaan aku agak lega sedikit setelah mendapat perkhabaran gembira dari boss tentang status kerja aku..cuma aku kena pergi jawab exam sahaja lagi...Okaylah minggu lepas aku berpeluang sekali lagi balik kampung sebab nak hantar adik aku balik sebab cuti semesternya dah nak habis..adik aku nie gedik sikit taknak balik naik bas express nak jugak suruh aku hantar dia balik..oleh sebab dia deman aku layan jelah,kalau balik dengan bas nanti takot dia tak selesai pulak..habis kerja petang tu terus je aku gerak balik terus ke kampung.

Kebetulan balik kampung kali nie takde orang sangat kat rumah mak ayah aku..kakak aku outstation ke Kuantan dan 2 orang adik aku ke Gambang follow cousin aku pergi bercuti.So tinggal mak dengan ayah dan family adik aku aje kat rumah.Kalau ada semua memang gamatlah suasana dalam rumah sebab kitorang memang suka bertekak dan bergurau mengalahkan budak-budak..tambah-tambah semuanya perempuan memang lagi havoc lerr..Okaylah memandang takde sangat orang kat rumah..pagi-pagi lagi mak dengan ayah aku dah hilang pergi breakfast berdua..amboi!..alasan yang diberikan sebab semua orang taknak bangun awal sangat so dorang tinggalkan aja kami yang ada nie..huahuahua..So pagi tu laki aku ajak pi makan nasi dagang kat kak Yah nasi dagang dekat pantai batu buruk..sedap giler tu..aku ajak adik aku sekali join bawak anak sedara aku yang kuat makan tu sekali..sudah makan nasi dagang tekak teringin pulak nak makan mee jawa gong kapas,so aku suruh laki aku drive ke sana pulak untuk tapau aja sebab perut still kenyang lagi makan nasi dagang tadi cume tapau mee jawa nie awal-awal sebab kedai mee jawa nie buka sekejap aje dan mee jawa nie pulak memang cepat habis..so kitaorg tapau dulu makan kemudian..

Kebetulan kami balik kali nie ade kenduri kahwin rumah kakak mak sedara aku,so tengah hari tu mak aku ajak aku sekali pergi makan kenduri tersebut..dah ler aku tak bawak balik baju untuk pergi makan kenduri nasib baik ada sepasang yang aku tinggalkan dekat rumah mak aku untuk emergency pakai..tapi tudung pulak tak match..tapi lantaklah aku pakai je tudung yang ada..waaahh lama giler tak pergi makan kenduri kahwin sedap giler makan gulai kawah..terima kasih tuan rumah sebab menjemput kami sekeluarga..rumah pengantin tepi sawah..best giler layan angin petang kat rumah pengantin..sebelum balik harus bergambar dulu kat pelamin tetapi tanpa pengantin sebab pengantin tengah bersolat...Balik rumah berehat kejap lepas tu laki aku ajak pergi ke makan ikan bakar kat Besut..So apa lagi haruslah follow boleh ambik angin pantai sikit..aku ajak mak dengan adik aku serta adik ipar aku sekali join..lagi ramai baru best..tempat ikan bakar yang kitorang pergi tu namanya Zul Ikan Bakar..famouslah dekat areal Besut nie dan taste pun not badlah..nak cakap too sedap tu takler jugak but not bad..habis makan kitorang bertolak balik ke kuala terengganu..

Esoknya pagi-pagi lagi aku kerah adik aku ke losong sebab nak beli kerepok lekor sebab petang dah nak balik kl..Qisya tak ikut sebab follow mak dengan ayah aku pergi breakfast..nasib baik orang tak ramai lagi time aku pergi tu..lepas tu ajak adik aku singgah pasar payang dulu sebab nak makan nasi air dan adik aku nak makan mee sup..huh kenyang sampai berpeluh tu pekena sup atas pasar nie..nasi dengan lauk kat dalam pun banyak..so bagi sesiapa yang ke pasar payang tu jangan lupa singgah makan mee sup ya..kat sana ada juga nasi campur ..habis ronda pasar payang baru aku balik rumah tapi mak aku belum balik lagi sebab follow ayah aku pergi kebun dulu..laki aku hilang tah kemana dah dia kalau balik kampung bukan boleh duduk diam je..ade je urusan tak rasmi nak buat..bila lapar baru balik rumah cari bini sebab nak makan..kalau tak cari aku mesti dia balik rumah mak dia makan kat sane,nasib baik rumah mak mertua dekat aje..huhuhu..plan nak balik kl sepatutnya hari nie tapi malas pulak rasanya..mood macam malas sangat-sangat nak balik..lagi pun aku cuti lagi isnin tu..bagitahu laki aku dan dia pun setuju je sebab dia memang cuti lagi,petang tu sempat lagi aku merayap ke pantai airport sambil makan kerepok lekor btb tepi pantai,layan Qisya dengan Rania anak sedara aku nak pergi pantai..so isnin barulah aku bertolak balik ke kl..tu pun petang baru balik nampak sangat taknak balik kl...itulah aku kalau dah balik kampung agenda makanan dan berjalan adalah point utama...jumpa lagi di lain entry..
Sedapkan nasi dagang tu..Qisya masam muka sebab adik rania makan sebelah aku

Nie masa attend wedding dengan pi makan ikan bakar kat besut..Qisya tidur sampai lenguh lengan aku duk riba dari mula sampai ke balik dia tidor..