Thursday 25 December 2014

Banjir

Assalamualaikum semua..lama sudah aku tak jenguk dan update entry baru..rindu pulak rasenya, so sempena hari nie aku rest day so adelah sedkit mase untuk aku menulis diruangan kecil nie..seperti yang semua sudah maklum bahawa negeri2 dipantai timur dan juga utara telah dilanda banjir kesan dari lepasan empangan dari negara jiran dan juga musim tengkujuh yang sedang melanda pantai timur serta fenomena air pasang besar akibat bulan berada dekat dengan bumi..aku berasa sangat simpati kepada semua mangsa banjir yang terlibat dan semoga Allah s.a.w memberikan mereka kekuatan dan kesabaran yang tinggi kepada mereka semua..Bagi yang telah kehilangan orang tersayang takziah aku ucapkan dari jauh walaupun tidak mengenali dari dekat..bagi yang kehilangan harta benda serta tempat tinggal tu mungkin ade hikmah disebalik yang terjadi semoga tabah dalam menghadapi dugaan nie semua..selain itu patuhlah pada arahan yang dikeluarkan oleh pihak berkuasa semasa banjir nie dan janganlah bertindak sesuka hati sehingga merbahayakan diri sendiri serta orang lain..utamakan keselamatan dan jangan gatal2 nak bermain air banjir pulak..korang ingat air banjir tu bersih kee..pada pihak berkuasa yang bertugas pula..tahniah serta bangga dengan kecekapan dan usaha kalian semua dalam memastikan semua mangsa banjir dapat diselamatkan dan berada dalam keadaan baik semua..tanpa anda semua apalah terjadi pada mereka semua..Disini aku kongsikan sedikit gambar yang telah dikongsikn oleh rakan2 aku yang telah menjadi mangsa banjir nie..


 

 
 
 
 
 
 
 
 


 


 Wassalam

No comments:

My best accomodations recommend air bnb!

Sign up for Airbnb and get RM120 off your first adventure. Here’s my invitation link: https://abnb.me/e/iY3rgUQrmR